Zit Jij Er Ook Warmpjes bij?

Dit is een vraag die je op verschillende manieren kunt interpreteren en beantwoorden. Het stellen van een vraag zet ongewild je brein in werking. En dat is waar je in je communicatie dus gebruik van kunt maken om de aandacht van je doelgroep te krijgen.

Zet een vraag in de kop van een artikel of de onderwerpregel van je emailbericht of nieuwsbrief. Je zult merken dat je bericht beter en door meer mensen gelezen zal worden. Omdat het brein onbewust aan het werk gezet wordt, wordt men nieuwsgierig naar wat je nu precies bedoeld. Men wil als vanzelf verder lezen. Met een vraag pak je dus de aandacht.

Deze techniek werkt het best wanneer je een vraag stelt die op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden. Een simpel ja/nee vraag, stimuleert veel minder om verder te lezen. Een open vraag daarentegen werkt zeer goed.

De vraag boven dit artikel is enerzijds een ja/nee vraag. Maar waarschijnlijk zul je je hebben afgevraagd hoe deze vraag bedoeld wordt. Vraagt dit naar mijn financiële situatie, heb ik de kachel hoog staan of wordt gevraagd of ik een trui aan heb? En misschien heb je zelfs nog wel iets anders gedacht. In ieder geval prikkelend genoeg om verder te lezen.

Deze vraag heb ik om twee redenen boven het artikel gezet. In de eerste plaats om de aandacht te krijgen, zodat je het artikel zou gaan lezen. En in de tweede plaats omdat de vraag ook verband houdt met de speciale Cartoontip die wij je graag cadeau geven.

Zit Jij Er Op 8 Februari Warmpjes Bij?!

Op 8 februari is het weer landelijke Warme Truien Dag! En om dit te promoten hebben wij een Cartoontip voor je, die je daar (gratis) voor kunt gebruiken. De Cartoontip kun je plaatsen in bijvoorbeeld een huis-aan-huisblad, bewonersblad, website, social media, en meer.

Ontdek de kracht van een Cartoontip. Vul hieronder even je voornaam en e-mailadres in en je krijgt de Cartoontip in verschillende formats aangeleverd, zodat je hem in kunt zetten zoals je zelf wilt.