Mailbeleid

Wij zien graag dat onze gewaardeerde producten en diensten worden ingezet. Wij weten dat wij hiermee velen van dienst kunnen zijn. Daarvoor is het echter wel nodig dat wij onze producten en diensten onder de aandacht van onze doelgroep brengen. Wanneer u tot de doelgroep behoort, informeren we u het liefst op de meest duurzame manier: “De e-mail”. Lukt dat niet dan kiezen we voor “De Post-mail”.

e-mailen: Meer dan promotie.

Met onze infomails geven wij op u op de eerste plaats waardevolle tips en adviezen die u kunt gebruiken in de communicatie naar uw doelgroep. Daarnaast informeren wij u af en toe ook over onze diensten en producten.

Onze infomails, die 1 of maximaal 2 keer per maand verschijnen, zijn bedoeld om u te informeren over interessante zaken en tips en adviezen aan te reiken ten aanzien van de communicatie met je doelgroep. Onze infomails zijn geen verkoopmails. Af en toe kan een aanbieding wel onderdeel uitmaken van de infomail. Bijvoorbeeld wanneer wij een nieuw product uitbrengen. Als infomaillezer hebt u dan altijd een stapje voor op de rest. Zo bent u als eerste op de hoogte en kunt u gebruik maken van extra kortingen of acties die alleen voor infomailslezers gelden.

De Post-mail!

Wanneer we echter niet kunnen mailen, omdat we geen e-mailadres hebben, is het alternatief dat wij per post een mailing versturen. Uitaard gaan we hier duurzaam mee om en proberen we dit tot een minimum te beperken. Zo maken we een zo nauwkeurig mogelijk overzicht van onze doelgroep om daarmee onnodige post te voorkomen en sturen we slechts een aantal malen per jaar een papieren mailing.

Liever Niet Per Post Toch?!

Indien we niet kunnen e-mailen maken we dus gebruik van “De Post-mail”!. Dit heeft echter niet onze voorkeur, omdat:

–      Het niet duurzaam is!; hiervoor wordt papier gebruikt en veel van de mailing zal in het ronde archief zal verdwijnen;

–      Het is veel duurder dan het sturen van een e-mail: De extra kosten zullen verdisconteert worden in onze productprijs.

Het sturen van een papierenmailing heeft dus niet de voorkeur, maar is af en toe nodig. Maar u kunt ons helpen dit tot een minimum te beperken door u in te schrijven voor onze infomails.

Infomaillezers worden beloond met 3 Waardevolle Cartoontips (t.w.v. € 175,-)!

Vul hieronder even uw voornaam en e-mailadres in en klik op de ja-button. U ontvangt dan Door direct 3 Cartoontips die u kunt gebruiken om uw doelgroep te stimuleren.

En mocht je de infomails om wat voor reden dan ook willen stoppen, dan kun je je onder iedere mail weer uitschrijven.

Enkele voorbeelden van onze infomails vindt u hieronder.





Wanneer u zich nu aanmeldt, ontvangt u 3 waardevolle en direct inzetbare Cartoontips ter waarde van € 175,-!

Voorbeelden

Hieronder volgen enkele voorbeelden van mails die wij in het verleden verzonden hebben.

Digitaal Communiceren met je Doelgroep!

Digitaal communiceren is een zeer doeltreffende, relatief weinig tijd kostende en voordelige manier om met je doelgroep in contact te blijven. Bijvoorbeeld door met hen te mailen.

Mailen kun je 1 op 1, maar dat kost nog steeds veel tijd, of door hen een nieuwsbrief of infomail (als deze) te sturen. Voorwaarde is wel dat de ontvanger toestemming heeft gegeven om hen te mogen e-mailen.

Deze infomail wordt verzonden via enormail.eu. Een gratis programma waarmee je geautomatiseerd mails kunt sturen. En zoals je ziet kan dat zelfs op naam.

Zo kun je ook geheel geautomatiseerd antwoord mail sturen naar iemand die zich aanmeldt voor je infomails bijvoorbeeld. Ook geheel automatisch kun je vervolgens een aantal mails in de dagen daarna laten versturen. En wanneer je iets bijzonders te melden hebt, kun je ook een groepsmail naar de hele groep mailen.

Enormail is naast dat het gratis is, ook nog eens vrij eenvoudig mee te werken. Mocht je het geheel toch wat lastig vinden, dan kunnen wij de opzet en instellingen ook verzorgen.

E-mailadressen zijn goud waard!

Doordat e-mail zo’n handige, snelle en voordelige manier van communiceren is, zijn e-mailadressen goud waard. De commercie is daar jaren geleden al op in gesprongen, wat geleidt heeft tot alle SPAM. Daarom ben je tegenwoordig verplicht om toestemming van de geadresseerde te hebben om hen te mogen mailen.

Om er zeker van te zijn dat niet iemand een e-mailadres van iemand anders opgeeft, kun je de inschrijving laten bevestigen. Men moet dan in de bevestigingsmail nog even op een speciale bevestigingslink klikken. Dit noemt men ook wel een dubbel optin bevestiging. Enormail biedt de mogelijkheid om ook dit proces te automatiseren.

Maar Hoe Kom Je Nou Aan E-mailadressen?!

E-mailadressen kun je overal verzamelen. Dus ook tijdens bijvoorbeeld een voorlichtingsavond, maar zeker ook tijdens een 1 op 1 gesprek met mensen uit jouw doelgroep. Vervolgens vul je zelf de e-mailadressen in en krijgt de betreffende persoon de mail die hij/zij nog even moet bevestigen. Als dat is gebeurt kun je vanaf dat moment eenvoudig en snel informatie aan je doelgroep verstrekken. Maar je kunt hen ook vragen stellen bijvoorbeeld.

Omdat het zo simpel en doeltreffend is, zijn e-mailadressen van je doelgroep nog steeds goud waard!

Om in beeld te blijven bij je doelgroep kun je een aantal standaard mails inplannen. Bijvoorbeeld met basisinformatie of juist met leuke praktische tips. De Cartoontips zijn daar bijvoorbeeld zeer geschikt voor. Maar je kunt ook specifieke informatie verstrekken en vervolgens naar delen van je website verwijzen.

Doe iets onverwachts!

Een belangrijk onderdeel van goede communicatie is opvallen. Je wilt dat je boodschap met kop en schouders boven de massa uitsteekt, zodat deze ook gezien wordt. En liever nog dat er over gesproken wordt en men interesse toont om vervolgens aan de slag te gaan.

Een goede manier om op te vallen is door eens iets anders te doen dan men van je verwacht. En dat hoeft niet eens zo iets heel spectaculairs te zijn…

Stuur eens een kaartje, wanneer je normaal altijd mailt. Of geef een cadeautje. Of wat te denken van een leuke videomail…

En met de Sint in aantocht kun je ook daar gebruik van maken. Vorige week heb ik dit zelf toegepast met hele leuke reacties tot gevolg.

Om aandacht voor onze Verjaardagskalenders te vragen, hebben we een mailing verzonden die net iets afweek van anderen. De Verjaardagskalenders zijn immers zeer geschikt om als geschenk in te zetten. Dus ook als Sinterklaas- of Kerstgeschenk. Daarom hebben wij onze mailbrief op rijm geschreven.

Deze onverwachte aanpak leverde heel veel positieve reacties en uiteraard bestellingen op. Het is heel leuk wanneer je de telefoon aanneemt en men vraagt of men met de Hulpsint spreekt (Onder mijn naam had ik namelijk als functie Hulpsint vermeld). Ik heb zelfs het de vraag gekregen of ik op 5 december nog ruimte in de agenda had.

Een onverwachte aanpak scoort niet alleen goed bij je doelgroep. Het is ook ontzettend leuk om te doen.

Mocht je ook een leuk voorbeeld hebben van een onverwachte aanpak, zou ik het leuk vinden als je dat met me wilt delen.