Infomails

Wanneer u zich aanmeldt voor onze Infomails, ontvangt u 1 à 2 keer per maand een mail met communicatietips. Deze tips zijn er op gericht om uw contact met uw doelgroep verder te optimaliseren.

Via onderstaande formulier kunt u zich met uw voornaam en e-mailadres gratis en vrijblijvend aanmelden. Onder aan iedere mail staat een link waarmee u zich ook weer eenvoudig af kunt melden indien u dat wenst.

Wanneer u zich nu aanmeldt, ontvangt u gelijk het rapport ‘De Juiste Communicatie-Mix’ vol met praktische informatie.

Voorbeelden

Hieronder volgen enkele voorbeelden van mails die wij in het verleden verzonden hebben.

Digitaal Communiceren met je Doelgroep!

Digitaal communiceren is een zeer doeltreffende, relatief weinig tijd kostende en voordelige manier om met je doelgroep in contact te blijven. Bijvoorbeeld door met hen te mailen.

Mailen kun je 1 op 1, maar dat kost nog steeds veel tijd, of door hen een nieuwsbrief of infomail (als deze) te sturen. Voorwaarde is wel dat de ontvanger toestemming heeft gegeven om hen te mogen e-mailen.

Deze infomail wordt verzonden via enormail.eu. Een gratis programma waarmee je geautomatiseerd mails kunt sturen. En zoals je ziet kan dat zelfs op naam.

Zo kun je ook geheel geautomatiseerd antwoord mail sturen naar iemand die zich aanmeldt voor je infomails bijvoorbeeld. Ook geheel automatisch kun je vervolgens een aantal mails in de dagen daarna laten versturen. En wanneer je iets bijzonders te melden hebt, kun je ook een groepsmail naar de hele groep mailen.

Enormail is naast dat het gratis is, ook nog eens vrij eenvoudig mee te werken. Mocht je het geheel toch wat lastig vinden, dan kunnen wij de opzet en instellingen ook verzorgen.

E-mailadressen zijn goud waard!

Doordat e-mail zo’n handige, snelle en voordelige manier van communiceren is, zijn e-mailadressen goud waard. De commercie is daar jaren geleden al op in gesprongen, wat geleidt heeft tot alle SPAM. Daarom ben je tegenwoordig verplicht om toestemming van de geadresseerde te hebben om hen te mogen mailen.

Om er zeker van te zijn dat niet iemand een e-mailadres van iemand anders opgeeft, kun je de inschrijving laten bevestigen. Men moet dan in de bevestigingsmail nog even op een speciale bevestigingslink klikken. Dit noemt men ook wel een dubbel optin bevestiging. Enormail biedt de mogelijkheid om ook dit proces te automatiseren.

Maar Hoe Kom Je Nou Aan E-mailadressen?!

E-mailadressen kun je overal verzamelen. Dus ook tijdens bijvoorbeeld een voorlichtingsavond, maar zeker ook tijdens een 1 op 1 gesprek met mensen uit jouw doelgroep. Vervolgens vul je zelf de e-mailadressen in en krijgt de betreffende persoon de mail die hij/zij nog even moet bevestigen. Als dat is gebeurt kun je vanaf dat moment eenvoudig en snel informatie aan je doelgroep verstrekken. Maar je kunt hen ook vragen stellen bijvoorbeeld.

Omdat het zo simpel en doeltreffend is, zijn e-mailadressen van je doelgroep nog steeds goud waard!

Om in beeld te blijven bij je doelgroep kun je een aantal standaard mails inplannen. Bijvoorbeeld met basisinformatie of juist met leuke praktische tips. De Cartoontips zijn daar bijvoorbeeld zeer geschikt voor. Maar je kunt ook specifieke informatie verstrekken en vervolgens naar delen van je website verwijzen.

Doe iets onverwachts!

Een belangrijk onderdeel van goede communicatie is opvallen. Je wilt dat je boodschap met kop en schouders boven de massa uitsteekt, zodat deze ook gezien wordt. En liever nog dat er over gesproken wordt en men interesse toont om vervolgens aan de slag te gaan.

Een goede manier om op te vallen is door eens iets anders te doen dan men van je verwacht. En dat hoeft niet eens zo iets heel spectaculairs te zijn…

Stuur eens een kaartje, wanneer je normaal altijd mailt. Of geef een cadeautje. Of wat te denken van een leuke videomail…

En met de Sint in aantocht kun je ook daar gebruik van maken. Vorige week heb ik dit zelf toegepast met hele leuke reacties tot gevolg.

Om aandacht voor onze Verjaardagskalenders te vragen, hebben we een mailing verzonden die net iets afweek van anderen. De Verjaardagskalenders zijn immers zeer geschikt om als geschenk in te zetten. Dus ook als Sinterklaas- of Kerstgeschenk. Daarom hebben wij onze mailbrief op rijm geschreven.

Deze onverwachte aanpak leverde heel veel positieve reacties en uiteraard bestellingen op. Het is heel leuk wanneer je de telefoon aanneemt en men vraagt of men met de Hulpsint spreekt (Onder mijn naam had ik namelijk als functie Hulpsint vermeld). Ik heb zelfs het de vraag gekregen of ik op 5 december nog ruimte in de agenda had.

Een onverwachte aanpak scoort niet alleen goed bij je doelgroep. Het is ook ontzettend leuk om te doen.

Mocht je ook een leuk voorbeeld hebben van een onverwachte aanpak, zou ik het leuk vinden als je dat met me wilt delen.