De Kracht van Communicatie: Attendering en Beloning!

Communicatiemix

Om projecten te doen slagen en doelstellingen te behalen, is de inzet en medewerking van de doelgroep van groot belang. Dit lukt alleen wanneer de doelgroep ook op de hoogte is van hetgeen u wilt (bereiken).
De gemiddelde doelgroep bestaat niet! Een doelgroep bestaat uit vele individuen die allen eigenlijk een eigen benadering nodig hebben. Voor een zo groot mogelijk resultaat is daarom een mix van verschillende communicatiemiddelen nodig. Over de perfecte communicatiemix voor uw situatie adviseert Woonwijzer Media u graag.

Van Groot naar Klein

In het algemeen valt over de communicatiemix te zeggen dat een benadering van groot naar klein het grootste bereik met het hoogste resultaat zal opleveren.

Attendering

De eerste fase is de attenderingsfase. Uw doelgroep moet weten wat u van plan bent en/of te bieden heeft. Met de inzet van brede en laagdrempelige communicatie middelen als krant, brochure of wijzers kan de doelgroep worden aangesproken.

Beloning

Wanneer uw doelgroep geattendeerd heeft, is het zaak om hun aandacht vast te houden. Het gemakkelijkste gaat dit door hun naam en e-mailgegevens te vragen, zodat u hen per e-mail op de hoogte kunt houden van de voortgang. Feit is echter dat in grote projecten slechts de echt fanatiekelingen hun gegevens invullen. De overige geĂ¯nteresseerden wachten liever op nieuwe attenderingsproducten. Door de inzet van beloningsproducten (waar u ook uw eigen boodschap in op kunt nemen), verhoogd u het aantal inschrijvingen.

Beloningsproducten zijn producten waarvan uw doelgroep zegt: “Ja, dat wil ik hebben”. Uiteraard dient het de aanbeveling daarbij te kiezen voor producten die aansluiten bij het realiseren van uw doel. Zeer geschikte beloningsproducten zijn (Verjaardags)kalenders, gidsen en agenda’s.